18 Mayıs 2012 Cuma

İncir Kuşları

Yeni kitabım İncir Kuşları.Bosna savaşı sırasında yaşanan aşkı ve insanlık dramını anlatan, bir gecede okunup bitirilebilecek kalınlıkta bir kitap.Anlatım akıcı ve okuyanı yormuyor.Yarıladım sayılır kitabı.
Ve  okumak bir türlü kısmet olmayan "Masumiyet Müzesi"ne diktim gözümü.Bu kitap da aşk hikayesi anlatıyormuş.Ama benim merakım Orhan Pamuk'un bu kitapta bahsettiği aşkı müzeye dönüştürmüş olmasından kaynaklanıyor.Çukurcuma'da esas kızın ailesiyle yaşadığı evi müze yapmışlar.Fakat müzede sanat eserleri, tarihi heykeller yada tablolar değil,Füsun'un eşyaları, elinin dokunduğu bir kaşık, saçına taktığı firkete, ailesi ile yaşadığı evden aldığı tuzluklar, biblolar, kap kacaklar, Füsun’ un çocukluk oyuncakları, çocukluk terlikleri, yemeğe gittikleri yerlerden aldığı adisyonlar, tokaları, ayakkabıları, aksesuar ve kıyafetleri, birlikte içtikleri Meltem Gazozlarının şişeleri, mendilleri, fularları ve daha akla hayale sığmayacak bir çok parça ile oluşturulmuş bir müzeymiş.Buraya gidip oradaki aşka ve sabra şahit olmak istiyorum.Ya Siz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder